На чега се ослања конструкција саобраћајнице која иде надесно кад се силази са моста са петроварадинске стране.
Ако иде бедемом, а иде, онда се уништава тврђава. Јер таква конструкција не може само да се наслони, мора да се анкерише, руши бедем, гради на њему... итд.
Da li imamo izvora da je plan mosta promenut? Makete su makete, treba videti planove. Svakako nije nemoguće, jer barem dva puta su menjali planove za četvrti most pre početka gradnje, isto tako i sa novim Žeželjevim.
Za ovaj most je bilo više konkursa, pa je teško popratiti koji je po redu. Čak je ranije bilo priče da se tu prebaci drumski saobraćaj, ali proširenje tunela je problem, zato je verovatno odlučeno na pešačko-biciklistički.
Treba ovom prvom komentatoru objasniti da dizajn novog mosta je takav da asocira na stari železnički most Franc Jozefa/Kraljevića Andreja. Nije po originalnom planu jer je originalni most bio dosta uzak, dovoljno za jednu prugu. Tako i Novi "Žeželjev" most asocira na stari, ali po novim planovima je mnogo širi. Jedino je most Slobode obnovljen po originalnim planovima Nikole Hajdina. Varadinski most, koji koristi temelje mosta kraljevića Tomislava, bi bio mnogo lepši da je nalik tom mostu. Međutim brzinski je građen da grad ima neki stalan most preko Dunava posle bombardovanja.
Vizualna stvar što mi se dopada kod novosadskih dunavskih mostova jeste što su skoro svi beli, i što svi imaju nekakvu drugačiju konstrukciju koja ih čini jedinstvenim.
E sad koliko će trajati, koštati i kvalitet gradnje pešačko-biciklističkog mosta, to je druga priča, ali da se zna da izgled nije sasvim slučajan za one koji pažljivo posmatraju.
Ovo se razlikuje od nagrađenog rešenja. Već dosadnjikav projekat zamenjen je generičkom rešetkom.
https://www.gradnja.rs/pesacko-bicilklisticki-most-novi-sad-saobracajni-institut-cip/
I naravno, skoro 40 milki. Početne najave bile su 10-15. Novi Žeželjev, neupordivo zahtevniji most, neuporedive nosivosti, građen od nule itd, koštao je 54 miliona.
Jel to replika mosta na reci Kwai? Ko je ovlastio kinesku firmu da smisli izgled budućeg mosta? Da li bilo ko u ovom gradu zna kako će izgledati dva mosta koje kineske firme već grade u NSu? Jel ovo S. Koreja? Zašto pitam? Pa jer je nivo transaprentnosti u ovoj zemlji uporediv još samo sa njihovim!
Most je krajnje ružan i anahron.
Čemu ta metalna skalamerija umesto lepog, elegantnog visećeg mosta koji ne blokira pogled na Tvrđavu dok joj se primičete?
Ništa nisu u stanju dobro ni da zamisle, a kamoli urade.
Novosađani mole ovaj još malo bivši režim neka ništa više ne zida.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
FOTO: Novi Sad i Đinan "produbili" prijateljstvo, predstavljena maketa mosta do Tvrđave
Autor: 021.rs
Novi Sad
•02.06.2025.
•12:35
Komentari 13
Može
НС
Ако иде бедемом, а иде, онда се уништава тврђава. Јер таква конструкција не може само да се наслони, мора да се анкерише, руши бедем, гради на њему... итд.
Да ли постоји дозвола за то?
И ко је то дозволио?
Uh
AntiZaNe
ex chapman
Suspicious
Za ovaj most je bilo više konkursa, pa je teško popratiti koji je po redu. Čak je ranije bilo priče da se tu prebaci drumski saobraćaj, ali proširenje tunela je problem, zato je verovatno odlučeno na pešačko-biciklistički.
Suspicious
Vizualna stvar što mi se dopada kod novosadskih dunavskih mostova jeste što su skoro svi beli, i što svi imaju nekakvu drugačiju konstrukciju koja ih čini jedinstvenim.
E sad koliko će trajati, koštati i kvalitet gradnje pešačko-biciklističkog mosta, to je druga priča, ali da se zna da izgled nije sasvim slučajan za one koji pažljivo posmatraju.
Joca
AntiZaNe
https://www.gradnja.rs/pesacko-bicilklisticki-most-novi-sad-saobracajni-institut-cip/
I naravno, skoro 40 milki. Početne najave bile su 10-15. Novi Žeželjev, neupordivo zahtevniji most, neuporedive nosivosti, građen od nule itd, koštao je 54 miliona.
Rasa sa salasa
Leni
pisemkomentar
https://www.021.rs/images/4cedd37527ae3dfe50c09956334c8867/61c1941eee741-tender%20most%20na%20stubovima%20mosta%20franca%20jozefa%208.jpg
Namerno rade ružnije, a pobedničku verziju prodaju nekim arhitektonskim agencijama?
.
Čemu ta metalna skalamerija umesto lepog, elegantnog visećeg mosta koji ne blokira pogled na Tvrđavu dok joj se primičete?
Ništa nisu u stanju dobro ni da zamisle, a kamoli urade.
Novosađani mole ovaj još malo bivši režim neka ništa više ne zida.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H